Loods

Welkom op dit plekje van de website.
Je bent beland bij de Loodsen. Als je de loopbaan bij de scouting doorloopt via bootsmaatje tot zeeverkenner en wilde vaart, eindig je uiteindelijk, na lang wachten, bij de loodsen!

Wij zijn dus wat ouder dan de rest, van +/-18 tot 24 jaar en behoeven dus geen leiding. Wel hebben we een adviseur. De wat oudere leeftijd brengt meteen met zich mee dat er wat verantwoordelijkheid komt kijken bij deze groep. Dingen organiseren voor de hele scouting en voor de eigen groep zijn onder andere onze bezigheden.

Zo beginnen wij bijvoorbeeld altijd met een daverend feest om het nieuwe jaar in te luiden. Maar we zijn niet alleen bezig met feesten, waar we ons vooral mee bezig houden is zeilen. In de winter zijn we bezig met de voorbereiding voor het nieuwe zeilseizoen, zoals schuren en lakken van de materialen van de boten. Hierdoor kunnen we weer volop genieten in het nieuwe zeilseizoen van de zon, het water en alles er omheen.

Daarnaast is een jaarlijkse bezigheid van de loodsen, het organiseren van een nachtspel voor de wilde vaart en zeeverkenners. Deze wordt echt gezien als uitdaging voor beide groepen.

Al met al is de loodsentijd een tijd die je echt niet wil missen!